John Wick Movie Review | Common Sense Media, John Wick | John Wicki | Fandom

John Wick

Winston Scott, eieren av The Continental, informerer John om at Viggo har iosef sekvestert på nattklubben Red Circle, beskyttet av hans menn. John angriper den røde sirkelen for å komme til Iosef, og dreper ham nesten, men blir stoppet av Viggos viktigste håndlangere Kirill, slik at Iosef kan rømme. Tilbake til kontinentalet bruker John tjenestene sine for å pleie sårene hans. En medmuter, MS. Perkins prøver å kreve dusøren på ham ved å snike seg inn i rommet sitt og prøve å drepe ham. John blir varslet om planen fra Marcus, slik at John kan inhabil. Perkins. John får plasseringen av Viggos frontorganisasjon fra MS. Perkins, etterlater henne bevisstløs i omsorgen for Harry, en annen leiemorder på Continental, for å avvente dom for å ha brutt hotellets regler. MS. Perkins dreper Harry og slipper ut.

John Wick

. De er trent i å lage råd om foreldre av høy kvalitet basert på beste praksis innen barneutvikling.

Handlingsfilm er stilig, underholdende, men ekstremt voldelig.

Film R 2014 101 minutter

John Wick plakatbilde

Mye eller litt?

Hva du vil – og vil ikke – finn i denne filmen.

Fortiden din kan ta igjen deg, men det gjør ikke det

Positive forbilder

Til tross for at han er en leiemorder, er John Wick prinsipiell

Forskjellige representasjoner

Keanu Reeves, som er multiracial, spiller en karakter

Brutal: Det føles som to tredjedeler av filmen er MA

Par kysser. En sanger i en nattklubb opptrer i

Hyppig språk inkluderer “F-K,” “S-t,” “jævla

Flere produkter/merker sett, inkludert Apple, Che

Drikke, narkotika og røyking

Tegn drikker, vanligvis hardt brennevin. Partier på

Foreldre trenger å vite

Foreldre trenger å vite det John Wick er en brutalt voldelig, ofte blodig thriller med Keanu Reeves som en leiemorder som morder. Det er en veldig høy kroppstelling: karakterer blir skutt, lemmet, knivstukket, slått, truet, drept med skytevåpen på nært hold, blåst til biter i en eksplosjon, kvalt med bare hender, ..

Positive meldinger

Fortiden din kan ta igjen deg, men det betyr ikke at du må la deg bli fanget opp i den.

Positive forbilder

Til tross for at han er en leiemorder, er John Wick prinsipiell: han gjør bare vondt de som sårer andre. Likevel er hans “felt” akkurat et som inspirerer beundring, i det minste fra utenforstående.

Forskjellige representasjoner

Keanu Reeves, som er multiracial, spiller en karakter som går som hvit. Støttende karakterer inkluderer Aurelio (spilt av den colombianske amerikanske John Leguizamo), Charon (Lance Reddick), som er svart, og legen (Randall Duk Kim, som er amerikansk av kinesisk-koreansk avstamning). Selv om de spiller skurker, er hvite karakterer like amorale, noe som hjelper filmen med å unngå stereotyper. Johns døde kone faller sterkt inn i Hollywood -klisjéen av å drepe kvinner for å anspore en mannlig helt til handling.

Savnet vi noe om mangfold? Foreslå en oppdatering.

Vold og skrekk

Brutal: Det føles som om to tredjedeler av filmen består av drap, og mye av volden blir presentert på en stilisert, semi-glamorisert måte. Karakterer blir skutt, lemmet, knivstukket, slått, truet, drept med skytevåpen på nært hold, blåst til biter i en eksplosjon, kvalt med bare hender og mer. Det er blod overalt. I en av de mest urovekkende scenene klubber en mann en valp i hjel; Et blodspor blir vist, noe som fører til kadaveret. I en annen utvidet scene fylt med kaos, overstiger kroppstallet tre dusin.

Visste du at du kan flagge iffy innhold? Juster grensene for vold og skrekk i barnets underholdningsguide. Kom i gang

Sex, romantikk og nakenhet

Par kysser. En sanger i en nattklubb opptrer i en trikot. Menn og kvinner bruker badedrakter.

Visste du at du kan flagge iffy innhold? Juster grensene for sex, romantikk og nakenhet i barnets underholdningsguide. Kom i gang

Hyppig språk inkluderer “F-K”, “s-t,” “jævla” og mer.

Visste du at du kan flagge iffy innhold? Juster grensene for språk i barnets underholdningsguide. Kom i gang

Produkter og kjøp

Flere produkter/merker sett, inkludert Apple, Chevrolet, Mustang, Acura og Peligroso brennevin. Filmen er den første av en franchise.

Drikke, narkotika og røyking

Tegn drikker, vanligvis hardt brennevin. Partier på en bar swill champagne. En person røyker marihuana. Kokain vises, men ikke brukt på skjermen.

Visste du at du kan flagge iffy innhold? Juster grensene for drikking, narkotika og røyking i barnets underholdningsguide. Kom i gang

Foreldre trenger å vite

Foreldre trenger å vite det John Wick er en brutalt voldelig, ofte blodig thriller med Keanu Reeves som en leiemorder som morder. Det er en veldig høy kroppstelling: karakterer blir skutt, lerret, knivstukket, slått, truet, drept med skytevåpen på nært hold, blåst til biter i en eksplosjon, kvalt med bare hender og mer. Og spesielt fordi så mye av volden er avbildet på en stilisert, semi-glamorisert måte, er den best forbeholdt de eldste tenåringer og voksne. Interessant nok løper en strek av humor også gjennom det, og kjemper mot scener koreografert så spennende at det nesten er som å se på ballett-om enn en skuddfylt, grov-og-tumle en. Du kan også forvente mye banning (“F-K,” “S-T,” og mer) og en god del drikking, i tillegg til at potten røyker. For å holde deg i løkken på flere filmer som dette, kan du registrere deg for ukentlige familiefilmnatt -e -postmeldinger.

Hvor du skal se på

Videoer og bilder

John Wick
Filmanmeldelse

John Wick trailer

John Wick
Offisiell trailer

• John Wick Movie: Keanu Reeves in a Black Suit står under Neon Green og Red Lights
  • John Wick

Samfunnsanmeldelser

Basert på 42 foreldreanmeldelser

Bra noen dårlige scener

Denne filmen vil jeg si er 11 år og oppover, den har mye vold, men ikke så mye sex eller narkotika som en normal rangert R -film.

4 personer syntes dette var nyttig.

Rapporter denne gjennomgangen

John Wick blir voldelig og har språk, men unngår gore-good for modne unge tenåringer

John Wick er en utmerket actionfilm, og Keanu Reeves skinner virkelig. Voldsmessig blir filmen definitivt intens, men blir aldri altfor herlig. De fleste drap kommer ned til et skudd og litt blodmist, men siden handlingen er så raskt, beveger kameraet seg ofte bare av kroppen. Språkmessig, en god del F-bomber, men ingenting barna dine ikke har hørt før. Jeg vil si at John Wick passer for barn 14 og oppover.

2 personer syntes dette var nyttig.

Rapporter denne gjennomgangen

Hva er historien?

John Wick (Keanu Reeves) er en pensjonert leiemorder som en gang var den beste i bransjen. Men etter en lang sykdom som fører til døden til hans elskede kone (Bridget Moynihan), har han trukket tilbake til en verden som han forlot for lenge siden for kjærlighet. Et sjansemøte med den berettigede, voldelige sønnen til en gammel medarbeider ender opp med John Bloodied i sitt eget hjem, og hunden hans kone forlot ham som en avskjedsgave slaktet. For John, det er nå ingen annen regress, men hevn.

Er det bra?

Vår anmeldelse:
    Foreldre sier (42):
    Barn sier (152):

Få filmer i denne sjangeren er kjent for sin intrikate, lagdelte dialog eller dybde av følelse, og dette bryter ikke akkurat disse konvensjonene. Men det er ingen som benekter kunstnerskapet som gikk ut på å lage John Wick. Rammene er godt laget, tempoet raskt og uanstrengt, kampscenene koreografert som en ballett. Den utseende Fantastisk. Og selv om det er en action -thriller, har den en humor som trygt løper gjennom den, noe som gjør den enda mer underholdende. Reeves ‘ugjennomtrengelige ansikts- og økonomiske skuespill fungerer bra i denne sammenhengen fordi han spiller en mysteriemann som forblir mystisk gjennomgående gjennom hele. Og resten av rollebesetningen – spesielt Willem Dafoe og Michael Nyqvist – er også bra.

Men det er ingen tvil om det John Wick er dypt voldelig. Det starter stille, og det første angrepet kommer som et sjokk, noe som fungerer bra for historien. Men etter en stund begynner alle kampene å nummen; Selv om de er vakkert filmet, mister de styrken, siden de kommer raskt og rasende uten mye rom for å puste eller behandle det som skjer. Og foreldre vil vite at kampene er Ferocious at den grenser til barbarisk, noe som gjør filmen best til venstre for modne tenåringer og voksne.

Snakk med barna dine om .

• Familier kan snakke om hvorfor John Wick kommer tilbake i “Virksomheten.”Er hans grunner, i denne rotete verden, i det hele tatt rimelige? Er han en sympatisk karakter, til tross for hans arbeidslinje? Hvorfor eller hvorfor ikke?
    • John Wick er en voldelig film. Glamoriserer det volden? I så fall, hvordan? Tjener all volden historien, eller går den for langt?
    • John er sterkt motivert av hevn. Er det forståelig? Er hevn noensinne en akseptabel unnskyldning for vold?
    • John Wick er avhengig av Hollywood -klisjéen ved å bruke en død kvinne som et plottapparat for en manns bakhistorie. Har du lagt merke til dette i andre actionfilmer? Er dette rettferdig mot kvinnekarakterer? Hva er mer kreative måter å inkludere kvinnelige karakterer i sjangerfilmer?

Filmdetaljer

• På kino: 24. oktober 2014
    • På DVD eller streaming: 3. februar 2015
    • Støpe: Keanu Reeves, Adrianne Palicki, Bridget Moynahan, Michael Nyqvist
    • Regissør: David Leitch
    • Inkluderingsinformasjon: Asiatiske skuespillere, polynesiske/Pacific Islander -skuespillere, kvinnelige skuespillere
    • Studio: Summit Entertainment
    • Sjanger: Action eventyr
    • Kjøretid: 101 minutter
    • MPAA -vurdering: R
    • MPAA -forklaring: Sterk og blodig vold gjennom, språk og kort narkotikabruk
    • Sist oppdatert: 24. juli 2023

Inkluderingsinformasjon drevet av

Savnet vi noe om mangfold?

Forskning viser en sammenheng mellom barnas sunne selvtillit og positive skildringer i media. Derfor har vi lagt til en ny “Diverse Representations” -seksjon til våre anmeldelser som vil rulle ut løpende basis. Du kan hjelpe oss med å hjelpe barna ved å foreslå en mangfoldsoppdatering.

Foreslå en oppdatering

Personvernet ditt er viktig for oss. Vi vil ikke dele denne kommentaren uten din tillatelse. Hvis du valgte å oppgi en e -postadresse, vil den bare bli brukt til å kontakte deg om kommentaren din. Se personvernreglene våre .

John Wick

John Wick (med tilbakevirkende tittelen John Wick: Kapittel 1) er en amerikansk neo-noir action-thrillerfilm i 2014 regissert av Chad Stahelski og David Leitch (ukreditert), og ble skrevet av Derek Kolstad. Det spiller Keanu Reeves som tittelfigur John Wick, sammen med Michael Nyqvist, Alfie Allen, Adrianne Palicki, Bridget Moynahan, Dean Winters, Ian McShane, John Leguizamo og Willem Dafoe. Det er den første avdraget i John Wick filmserier og blir fulgt av John Wick: Kapittel 2 og John Wick: Kapittel 3 – Parabellum. En fjerde avdrag ble utgitt 24. mars 2023.

Historien fokuserer på John Wick (Reeves) som søker hevn på sønnen til den russiske kriminelle Herre for å ha stjålet sin vintage -bil og drept valpen hans, som fungerer som et minnesmerke av hans nylig avdøde kone, Helen. Stahelski og David Leitch regisserte filmen sammen, selv om bare Stahelski ble kreditert.

Kolstad skrev manus i 2012 og utviklet det for Thunder Road Pictures. Filmen ble produsert av Basil Iwanyk, Leitch, Eva Longoria og Michael Witherill. Det markerer Stahelski og Leitchs regi-debut som et lag etter flere separate studiepoeng som andre enhetsdirektører og stuntkoordinatorer. De jobbet tidligere med Reeves som stunt dobler på trilogi.

Filmen ble møtt med positive anmeldelser, med kritikere som kalte den en av Reeves ‘beste forestillinger og en av de beste actionfilmene i 2014. Det samlet 88 millioner dollar over hele verden mot et produksjonsbudsjett på 20 millioner dollar.

Innhold

Synopsis []

En eks-hitman kommer ut av pensjon for å spore opp gangstere som drepte hunden hans, den siste gaven han fikk fra sin avdøde kone.

Plott [ ]

Tidligere leiemorder John Wick mister kona Helen til en terminal sykdom. Etter hennes død mottar John en beagle valp som heter Daisy, den siste gaven fra Helen for å hjelpe ham med å takle sorgen. John og Daisy Connect og bruker tid på å kjøre rundt i Johns årgang 1969 Ford Mustang. Mens han er på en bensinstasjon, møter John Iosef Tarasov, sønn av den russiske kriminalherre Viggo Tarasov, som prøver å kjøpe bilen sin. John nekter å selge, som angrer iosef. Den kvelden bryter Iosef og hans håndlangere inn i Johns hus for å stjele bilen hans, og etterlater John bevisstløs og dreper Daisy.

Iosef tar Mustang til Aurelios Chop Shop for å få VIN forandret. Aurelio beregner bilen og lærte at jeg stjal den fra John, og ber russeren, slår ham og kaster ham ut av butikken. . Viggo kontakter Aurelio for å finne ut hvorfor han slo Iosef; Aurelio avslører da om Iosefs handlinger mot John. Viggo forstår Aurelios reaksjon og slår Iosef for sin dumhet, og forteller ham om John Wicks historie som en beryktet leiemorder kjent som “Baba Yaga” eller “The Boogeyman.”Da John ba Viggos tillatelse til å trekke seg og gifte seg med Helen, tildelte Viggo ham en” umulig oppgave “for å fullføre for å forlate leiemorderens liv. John lyktes; Hans handlinger la grunnlaget for Tarasov -syndikatet.

Viggo kontakter John og prøver å overbevise ham om å skåne iosef og ikke søke hevn. John nekter lydløst. For å redde Iosef, sender Viggo et tolvmannslag for å drepe John hjemme hos ham. John tar ut alle leiemorderne og ringer deretter inn en tjeneste for å rengjøre scenen profesjonelt. Viggo plasserer en $ 2 millioner dusør på Johns hode, og går til og med så langt som å tilby kontrakten til Johns mentor, Marcus, personlig. Marcus aksepterer forsiktig. John gjenoppretter verktøyene for sin handel fra under betonggulvet i sitt hjem og drar til det kontinentale hotellet, som henvender seg til den kriminelle underverdenen og forbyr noen “virksomhet” fra å bli gjennomført i lokalene. Som svar dobler Viggo dusøren for alle som er villige til å bryte kontinentalets regler og drepe John på hotellet.

John drar til en kirke i Little Russland brukt av Viggo som front og ødelegger Viggos cache av penger og utpressingsmateriale. Viggo og hans menn ankommer, slik at John kan bakhold dem. Imidlertid overvinner Viggos menn John og fanger ham. Mens Viggo tapper John for å tro at han kunne forlate sin kriminelle fortid, blir John reddet av Marcus ‘intervensjon. Frigjør han, John dreper Kirill og tvinger Viggo til å avsløre Iosefs beliggenhet. John tvinger også Viggo til å trekke kontrakten på $ 2 millioner. John drar deretter til det trygge huset og dreper Iosef og hans livvakter.

MS. Perkins informerer Viggo om at John og Marcus har vært i kontakt. Viggo besøker Marcus i sitt hjem og torturerer ham for informasjon før han henrettet ham. Viggo kontakter John for å fortelle ham om Marcus ‘død og planlegger å ha MS. Perkins bakhold ham. Imidlertid ringer Winston MS. Perkins inn i et møte der hun blir henrettet for å ha brutt reglene for kontinentalet da hun drepte Harry.

Winston informerer John om at Viggo har tenkt å rømme med helikopter, slik at John kan nå ham i tide. John dreper Viggos håndlangere, og engasjerer seg deretter i en brutal kamp med Viggo. John dreper til slutt Viggo etter å ha tillatt seg å bli knivstukket for å komme nær nok til å fullføre ham. John stopper ved en dyreklinikk ved vannkanten for å behandle såret sitt og frigjør en pit bull -valp som planlegges å bli avlivet. John og hunden går langs samme strandpromenade der John hadde sin siste date med Helen.

Rollebesetning []

• Keanu Reeves som John Wick
    • Michael Nyqvist som Viggo Tarasov
    • Alfie Allen som iosef Tarasov
    • Willem Dafoe som Marcus
    • Adrianne Palicki som MS. Perkins
    • Bridget Moynahan som Helen Wick
    • Dean Winters som Avi
    • Lance Reddick som Charon
    • Toby Leonard Moore som Victor
    • Omer Barnea som Gregori
    • Daniel Bernhardt som Kirill
    • Ian McShane som Winston Scott
    • John Leguizamo som Aurelio
    • Bridget Regan som Addy
    • Thomas Sadoski som Jimmy
    • David Patrick Kelly som Charlie
    • Clarke Peters som Harry
    • Kevin Nash som Francis
    • Keith Jardine som Kuzma
    • Tait Fletcher som Nicholai
    • Kazy Tauginas som Ivan
    • Alexander Frekey som Alexander
    • Randall Duk Kim som kontinental lege
    • Vladislav Koulikov som Pavel
    • Munro m. Bonnell som prest
    • Patricia Squire som eldre kvinne
    • Vladimir Troitsky som teamleder

Produksjon []

Utvikling []

John Wick ble unnfanget av manusforfatter Derek Kolstad som en filmbehandling som heter Hån om en kontraktsmorder som kommer ut av pensjon for å søke hevn. [1] Det første utkastet ble fullført etter en måned, og han la opp manuset til forskjellige kunder med minst tre tilbud som kom tilbake interessert i prosjektet. [2] Kolstads innflytelser inkluderte film-noir-klassikere, hevntemaet og ideen om antihelten og hva som kan spille ut hvis den ondeste mannen bare fant innløsning for å få den fjernet bort. [3] [4] Kolstad siterte også verkene til Alistair MacLean og Stephen King i å skape historien når det gjelder henholdsvis verdensbygging og karakterisering. [5]

Thunder Road Pictures kunngjorde 3. desember 2012, at det hadde skaffet seg manuset med Kolstad som gikk med på å selge på grunn av planer om å lage filmen umiddelbart. [6] [2] [7] Etter å ha lest manuset, ble sjefen for Thunder Road Pictures, Basil Iwanyk umiddelbart trukket til tittelfiguren. [8] Iwanyk ble også imponert over manusens emosjonelle vekt- og handlingstemaer. Etter Thunder Road Pictures valgt manuset, brukte Kolstad flere måneder på å raffinere manuset. En av de største endringene var til karakteren til John Wick som opprinnelig var ment å være en mann i midten av sekstitallet på grunn av karakterens sagnomsuste omdømme i historien. [8] Iwanyk mente at dette aspektet var av karakteren var irrelevant, og så mer på å kaste en veteran fra filmen i stedet for en eldre skuespiller. [9]

Det ble rapportert 7. mai 2013 at Keanu Reeves var i forhandlinger om hovedrollen i filmen. Kort tid etter ble Reeves bekreftet å spille i filmen etter å ha blitt vist manuset av Iwanyk og Peter Lawson fra Thunder Road Pictures. [3] Reeves mente at manuset var fullt av potensial. [10] Reeves og Kolstad begynte å jobbe tett sammen for å utvikle manus videre og historien, [2] [11] med manusforfatteren som berømmer Reeves ‘forståelse av hvordan til og med små detaljer kan påvirke styrken i historien. [12] Den opprinnelige tittelen på filmen, Hån, ble endret til John Wick Fordi Reeves angivelig fortsatte å fortelle folk at han laget en film som heter “John Wick.”Produsentene var enige og endret tittelen. [1. 3]

Under diskusjoner om filmens historie fikk Reeves kontakt med Chad Stahelski og David Leitch, som han opprinnelig møtte på settet med Matrisen, [14] og spurte om de var interessert i å koreografere filmens actionsekvenser [15] [16], selv om han håpet at de ville regissere [16] siden han trodde at prosjektet og verdenene det skapte ville appellere til dem. [15] [16] Stahelski og Leitch var overbevist om å regissere filmen på grunn av kvaliteten på manuset og Reeves ‘entusiasme for prosjektet. De presenterte en versjon av historien som en thriller med Wick som en urban legende. [3] Med Reeves ‘støtte, la Stahelski og Leitch ideen til studioet. De ble ansatt for å regissere filmen til tross for at de først ble bedt om å regissere filmens andre enhet. [15] Kunngjøringen om at Stahelski og Leitch skulle regissere filmen kom 7. mai 2013, [17] [18] Selv om den senere ble styrt av Director Guild of America at bare Stahelski ville bli gitt direktøren kreditt kreditt. . [20]

Utfordringene med å balansere filmens actionscener med filmens tempo og tone ble anerkjent av Stahelski, [21] som hadde taklet det for individuelle scener, men aldri for en hel film. Han uttalte også at handlingen skulle være en samarbeidende enhet med historien, ikke et eget element. [22] Stahelski bemerket at historien i John Wick stoppet ikke for filmens actionsekvenser, men at de ble integrert i fortellingen for å bringe en dypere forståelse av karakterene [23] [22]

Kolstad fortsatte å jobbe med filmens endelige utkast til manus, og beskrev det som en streng prosess for å sikre at det fikk visjonen om alle involverte i sjekk. [24] [25]

Casting []

Willem Dafoe ble kunngjort som rollebesetning i rollen som Marcus 12. september 2013. [26] [27] 19. september 2013 ble Michael Nyqvist, Alfie Allen, Adrianne Palicki og Dean Winters kunngjort som rollebesetning i filmen. [28] [29] 14. oktober 2013 ble Bridget Moynahan kastet som Johns kone, Helen. [30] [31] [32] 27. november 2013 ble Daniel Bernhardt bekreftet å spille Kirill. [33]

Forfremmelse [ ]

Som en del av en tverrkampanje avtale med Overkill-programvare, Lionsgate og Thunder Road-bilder, ble John Wick lagt til som en spillbar karakter i online-spillet Lønningsdag 2. Andre elementer fra filmen ble inkludert, for eksempel Wicks signaturvåpen og et ferdighets tre som muliggjorde dobbeltbehandling av visse skytevåpen. [34] Fandango tilbød folk som kjøpte billetter på nettet på utvalgte teatre en gratis nedlasting av Lønningsdag 2 gjennom damp. [35]

Utgivelse [ ]

John Wick Premiere på Regal Union Square Theatre, stadion 14. oktober 2014, i New York City. [36] Filmen hadde blitt vist tidligere på Austin Fantastic Fest 19. september 2014. [37]

Hjemme medier []

John Wick ble utgitt digitalt 20. januar 2015 og for Blu-ray og DVD 3. februar 2015.

Video spill [ ]

7. august 2015 kunngjorde Lionsgate og Starbreeze Studios et partnerskap for å utvikle et førstepersons skytter virtual reality-spill basert på filmen for HTC Vive/Steam VR. Utviklingen skulle ledes av Grab -spill, med Starbreeze satt til å publisere. WEVR skulle utvikle en innledende opplevelse for spillet. Spillet ble utgitt 9. februar 2017, med navnet John Wick Chronicles. [38]

“Reaper” -huden i Fortnite: Battle Royale er en referanse til John Wick. [39]

Galleri []

John Wick Poster 001

John Wick Poster 002

John Wick Poster 003

Last ned (51)

Referanser []

1. ↑ Derek Kolstad -intervju
    2. ↑ 2.02.12.2John Wick, treff mann
    3. ↑ 3.03.1. 3.2John Wick Production Notes
    4. ↑ Reeves kommer tilbake i ond actionflick
    5. ↑ Et intervju med Derek Kolstad, manusforfatter av John Wick
    6. ↑ hån
    7. ↑ Trefflisten 2012 (full liste)
    8. ↑ 8..1John Wick: Keanu Reeves i toppform som ikonisk actionstjerne
    9. ↑ Keanu Reeves spiller Hitman i “John Wick” – overraskelser med uventet bruk av artilleri i actionscener
    10. ↑ Keanu Reeves spiller Hitman i ‘John Wick’ – overraskelser med uventet bruk av artilleri i actionscener
    11. ↑ Keanu Reeves -filmen ‘John Wick’ får positive anmeldelser
    12. ↑ Alumni og venner av Edgewood High School of the Sacred Heart
    13. ↑ Intervju: Chad Stahelski & David Leitch
    14. ↑ 15.015.115.2Directors David Leitch og Chad Stahelski Talk Ny film ‘John Wick’
    15. ↑ 16.016.116.2Veteran stuntmen blir regissører med ‘John Wick’
    16. ↑ Keanu Reeves for å spille i John Wick
    17. ↑ Keanu Reeves for å spille “John Wick”
    18. ↑ John Wick ‘filmskapere om hvordan man regisserer action, DGA, Keanu Reeves’ råd og mer
    19. ↑ [http: // outakesatl.com/2014/10/24/John-Wick/’John Wick’
    20. ↑ ‘John Wick’: Keanu Reeves, Willem Dafoe Talk “Fantasy” Drifting og Gun Fu Stunts
    21. ↑ 22.022.1’John Wick ‘: Keanu Reeves, Willem Dafoe Talk “Fantasy” Drifting og Gun Fu Stunts
    22. ↑ Reeves imponerer kolleger
    23. ↑ Manusforfatter Derek Kolstad snakker ‘John Wick’
    24. ↑ Derek Kolstad -intervju
    25. ↑ Willem Dafoe blir med Keanu Reeves -thrilleren ‘John Wick’
    26. ↑ Willem Dafoe blir med Keanu Reeves i John Wick; Amber Heard tar til London Fields; Jeremy Garelicks The Wedding Ringer legger til rollebesetning
    27. ↑ ‘Alfie Allen, Michael Nyqvist blir med Keanu Reeves -filmen’ John Wick ‘
    28. ↑ ‘John Wick’ legger til kvartett til rollebesetning; Brad William Henke blir med ‘Fury’
    29. ↑ Skjermprat: Russell Crowe lokker Olga Kurylenko til Tyrkia
    30. ↑ Bridget Moynahan blir med Keanu Reeves -thriller ‘John Wick’
    31. ↑ John Wick
    32. ↑ Daniel Bernhardt slutter seg til ‘John Wick’; Dan Fogler & Steve-O la til ‘Knapt dødelig’
    33. ↑ Overkill -programvare og Lionsgate slår seg sammen gratis John Wick Payday 2 DLC
    34. ↑ Fandango: Kjøp John Wick Ticket Få gratis lønningsdag 2
    35. ↑ Stjerner og rollebesetning ankommer New York -premiere på ‘John Wick’
    36. ↑ Fantastic Fest legger til Keanu Reeves ” John Wick ‘
    37. ↑ John Wick Chronicles
    38. ↑ må fortsatt låse opp John Wick? Her er når Fortnite sesong 3 offisielt slutter

Eksterne linker [ ]

John Wick -filmer rangert av tomatometer

Skarp, klart kameraarbeid der du kan se stunts, slag og skuddveksling? Søte biler og eksotiske lokaliteter? Umulig kule en-linjer? Ja, vi tenker at actionfilmer er tilbake. Siden John Wick‘S 2014 High-Concept-debut (ikke få mellom en eks-assassin og hans døde kone-giftede valp), Keanu Reeves og hans kreative team (inkludert tidligere Matrise Stunt-gutta vendte regissører, Chad Stahelski og David Leitch) har startet opp de skjelvete kameraene og maniske redigeringene som har plaget amerikanske actionfilmer til fortauskanten, og gjenopplivet muskuløs filmskaping av gamle skolen med moderne polsk. Det inkluderer en morsomt absurd mengde verdensbygging befolket med fargerike karakterer, med slike som Lance Reddick, Ian McShane, Laurence Fishburne og mye mer. Med Kapittel 4 slipper (se de første anmeldelsene), vi rangerer John Wick Filmer av tomatometer! —Alex Vo

John Wick: Kapittel 4 (2023) 94%

Justert poengsum: 117312%

Kritikere konsensus: John Wick: Kapittel 4 Hauger på mer av alt-og antyder at når det gjelder en velkledd Keanu Reeves som sender sine fiender i dødelig balletisk stil, kan det aldri være for mye.